Nowości w wersjach mobilnych strony

Informacja o indeksowaniu mobilnym w Google Search Console

Jednym z większych ostatnich wydarzeń w świecie SEO i SEM było, odbywające się w Monachium, Search Marketing Expo. Podczas tego wydarzenia poruszono wiele tematów związanych z pozycjonowaniem stron. Wśród wystąpień, nie mogło zabraknąć tego, przygotowanego przez Johna Muellera, który przedstawił nowe informacje związane z indeksowaniem mobilnym. O Mobile First Index wiadomo już od dłuższego czasu, a w środowisku śledzi się informacje i wszystkie czynniki mogące wpłynąć na pozycjonowanie, a które są związane z indeksem mobilnym.

Podczas wystąpienia Johna Muellera na bieżąco pojawiały się relacje z jego przemówienia na Twitterze.

John Mueller przedstawił kilka nowych informacji, związanych z mobilnym indeksowaniem podczas rozmowy poświęconej Google Mobile First. Mówił o tym co się stanie, kiedy witryny przestawią się na indeksowanie mobilne i czego można spodziewać się w Google Search Console.

Po pierwsze, Google poinformuje za pośrednictwem konsoli wyszukiwania gdy witryna zostanie dodana do Mobile First Index. Jest to istotna informacja dla właścicieli witryn, tym bardziej, że początkowo Google nie planowało powiadamiać o przeniesieniu strony do indeksu mobilnego. Czy witryna została uwzględniona w mobilnym indeksie należało sprawdzić samemu, przeglądając pliki dziennika w Google Search Console. Nowe ustalenia zakładają dodanie specjalnego alertu, który poinformuje właścicieli witryn, gdy ich strony przejdą na indeksowanie mobilne.

Dodatkowo do raportów w Search Console zostanie dodana adnotacja wskazująca, kiedy witryna została przeniesiona do indeksu mobilnego. Dzięki temu właściciele witryn będą mogli porównać dane przed i po zmianie.

Google jest w trakcie przenoszenia najlepiej dostosowanych stron do indeksu mobilnego. Do uwzględnienia w Mobile First Index w pierwszej kolejności są strony responsywne i AMP.

Aktualizacja algorytmu oceniającego mobilność stron

Na profilu Google Webmasters pojawiła się informacja o aktualizacji algorytmu „mobile-friendly”. Google sprzeciwia się reklamą zasłaniającym treść.

Jak informuje Google od wczoraj strony, na których komunikaty zachęcające do zainstalowania aplikacji mobilnej zasłoni całą stronę, nie będą dłużej uznawane za przyjazne urządzeniom mobilnym.

Kalifornijski gigant już jakiś czas temu ostrzegał przed nadchodzącymi zmianami. Google zaleca stosowanie mniejszych i bardziej przyjaznych dla użytkowników smartfonów reklam aplikacji mobilnych.

Aktualizacja algorytmu ma na celu umożliwić użytkownikom urządzeń mobilnych łatwiejsze dotarcie do poszukiwanych informacji.

Google proponuje wersję mobile friendly strony w Chrome

Jeśli korzystasz z Google Chrome i trafisz na stronę, która nie jest przystosowana mobilnie, Google zaproponuje Ci wyświetlenie tej witryny w wersji mobile friendly.

Na Twitterze Joy Hawkins dodała print screen ukazujący stronę bez wersji mobilnej, ale z opcją „Make page mobile-friendly” na dole strony.

Po kliknięciu użytkownikowi wyświetla się strona przystosowana do urządzeń mobilnych. Opcja ta została zauważona podczas korzystania z Google Chrome na Androidzie. Na razie nie wiadomo czy jest dostępna także na iOS.

Taka nowość będzie szczególnie przydatna z uwagi na to, że Google ostatnio usunęło oznaczenie o stronach mobilnie przyjaznych z wyników wyszukiwania, przez co trudniej było zidentyfikować strony nie posiadające wersji mobilnej.

Google przygotowuje nową wersje testu mobilności stron

Google testuje nową wersję swojego testu zgodności z urządzeniami mobilnymi. Nowy test ma się stać w przyszłości częścią narzędzi Google Search Console.

Informacje o pracach nad uaktualnieniem testu potwierdził na Twitterze John Mueller:

„Serach Console eksperymentuje z nową wersją testu Mobile Friendly, który ma się w przyszłości stać częścią Serach Console. Niektórzy użytkownicy narządzi Search Console zobaczą nową wersję testu, która będzie stopniowo rozwijana podczas prowadzonego testu. Nowy test będzie powiązany z raportem użyteczności mobilności strony w Search Console.”

Pracownik Google nie podał informacji, kiedy nowa wersja testu mobilności zostanie ostatecznie wprowadzona.

Google każe strony za podstępne przekierowania mobilne

Google ostrzega po raz kolejny webmasterów i właścicieli stron przed stosowaniem podstępnychniejawnych przekierowań użytkowników mobilnych. Wpis na ten temat pojawił się na Google+.

Kalifornijski gigant przypomniał, że raporty spamowe przesyłane przez użytkowników stanowią cenne źródło informacji i są ważną częścią przeciwdziałania szerzeniu spamu w internecie. Użytkownicy dostarczają informacji o tym co szczególnie im przeszkadza. Jednym z takich działań jest stosowanie posępnych, niejawnych przekierowań mobilnych – użytkownik mobilny przekierowywany jest na inną, często spamerską witrynę. Przy zastosowaniu niejawnego przekierowania, strona do której kierowany jest użytkownik nie jest dostępna dla robota Google.

Google stara się przeciwdziałać takiemu postępowaniu i nakłada kary na strony, które zastosowały niejawne przekierowanie.

Jeśli na twojej stronie zostało wykryte niejawne przekierowania powinieneś niezwłocznie naprawić problem – jeśli nie chcesz by Google ukarało witrynę. Wszelkie informacje na ten temat można znaleźć w Supporcie Google – wykrywanie i usuwanie niejawnych przekierowań na urządzeniach mobilnych.