Czy Google przyśpieszy proces indeksowania stron?

Google rozpoczęło testy interfejsu programistycznego (API), który ma indeksować strony w czasie rzeczywistym.

Celem aktualizacji jest natychmiastowe indeksowanie nowych stron internetowych. W tym momencie proces indeksowania stron nie jest natychmiastowy, a pozycjonowanie stron utrudnione.

Indeksacja stron w czasie rzeczywistym jest ważna szczególnie dla portali informacyjnych, publikujących newsy. Dzięki temu będą mogli docierać do docelowych odbiorców jeszcze szybciej w wynikach wyszukiwania.

Nie wiemy jak długo potrwają testy oraz kiedy rzeczywiście strony będą indeksowane w czasie rzeczywistym. Aby można było pozycjonować stronę z efektami live.

Dlatego powstał nasz poradnik pozycjonowania stron.

Czy Google podjęło w ostatnich dniach więcej działań ręcznych?

Na portalu SE Round Table pojawiła się informacja o tym, że Google podjęło w ostatnich dniach więcej działań ręcznych.

Informację o podęciu wzmożonych działań ręcznych przez Google pojawiły się zarówno na portalach społecznościowych jak i na forum Google Webmaster Help. Po za informacjami o nałożeniu kary na stronę, pojawiają się również pytania ile czasu zajmie zdjęcie kary.

Poradnik pozycjonowania stron to wyjaśnia.

Ostatnio Google potwierdziło, że prawdopodobnie nie zdąży przed końcem roku zaktualizować algorytmu Pingwin (który skupia się na działaniach off-site), na którego najnowszą wersję wszyscy czekają. Być może w zastępstwie Google podęło inne działania lub zaktualizowało mnie popularny algorytm.

Algorytmy Google preferują WordPress?

Jak informuje Barry Schwarz z SE Roundtable podejrzenia, że algorytmy Google w sposób preferencyjny traktują WordPress są bezpodstawne.

W ostatnim czasie w branży pojawiło się wiele głosów na temat tego, że algorytmy Google są „pozytywnie nastawione” wobec systemu zarządzania treścią WordPress. Zapytany o to John Mueller zdecydowanie odpowiada, że nie jest to prawda.

Zarówno blogi oparte na WordPress jak ogólnie cały ten system CMS jest zaprojektowany w sposób przyjazny dla wyszukiwarek, co ułatwia roboty Google poruszanie się po stronach zbudowanych w WordPress. Nie ma jednak algorytmu, który preferowałby strony jedynie z tego powodu, że oparte są na tym systemie. A czy Wy macie postawiona stronę internetową na WordPressie? Jeżeli nie to tak zalecamy w naszym poradniku pozycjonowania stron.

Google ułatwi odnalezienie odpowiedzi na wpisane zapytanie

Wpisujesz zapytanie w oknie wyszukiwarki Google i poznajesz odpowiedź bez konieczności odwiedzania konkretnej podstrony. Wyszukiwarka Google wprowadza kolejne modyfikacje.

Google postanowiło ułatwić swoim użytkownikom dotarcie do szukanych informacji. Gigant z Mountain View wprowadził zmianę w amerykańskiej wersji przeglądarki. Nowość polega na tym, że słowa kluczowe które są odpowiedzią na proste zapytanie wpisane w okno wyszukiwania, zostały przez Google wyboldowane i wyniki wyszukiwania się lekko zmieniły, a dzięki temu ruch na stronie może zmaleć.

Nie trudno odgadnąć, że komentarze na tę zmianę są różne. Szukającym informacji taka zmiana się podoba, szybciej mogą znaleźć szukaną informacje. Właściciele stron www już są mniej zachwyceni, taka zmiana może bowiem zmniejszyć ruch na ich stronie internetowej.

Dlatego podpowiadamy o tych zmianach w naszym poradniku pozycjonowania stron.

Jakie treści Google chętniej umieszcza w polecanych fragmentach – nowe czy starsze?

Jak sprawić by treści z naszej strony internetowej pojawiły się w polecanych fragmentach? Czy lepiej jest stworzyć nową stronę czy odświeżyć starą? Czy Google sprawdza, na której stronie zostały odświeżone informacje i to te trafiają do polecanych fragmentów (aby było pewne, że są aktualne)?

Polecany fragment z odpowiedzią w wyszukiwarce pojawia się w specjalnym blogu, gdy użytkownik wpisze konkretne pytanie np. „co to jest spalony”.

Pytanie o to jak oceniane są treści, które trafiają do polecanych fragmentów zostało skierowane do pracownika Google: Czy Google faworyzuje nowe treści, a może utrzymuje starsze treści w polecanych fragmentach?

Gary Illyes powiedział, że nie ma znaczenie kiedy treści były dodane, najważniejsze jest by jak najdokładniej odpowiadały na zapytanie użytkownika. I właśnie na tym skupia się Google. Zdarza się tak, że polecony w wyszukiwarce Google fragment pochodzi nawet z 1999 roku.

Zatem nie jest istotne z kiedy pochodzi artykuł, a to czy słowo kluczowe odpowiada na pytanie użytkownika.

Oto nasz Poradnik Pozycjonowania Stron

Strona została znaleziona za pośrednictwem słów kluczowych:

  • czym jest pozycjonowanie stron
  • pozycjonowanie stron internetowych
  • pozycjonowanie strony internetowej
  • poradnik pozycjonowania stron
  • pozycjonowanie stron www
  • skuteczne pozycjonowanie
  • działania seo